Onze benadering

Home / Over ons / Onze benadering

Wij zijn van mening dat uw gezondheid uw grootste goed is. Goede gezondheidszorg behandelt niet alleen de symptomen maar richt zich op de hele persoon. Onze doelstelling voor elke patiënt: allereerst verlichting van pijn, gevolgd door functieherstel en dan het bevorderen van de gezondheid en het welzijn.

Bij Functional Neurology Center Vestibular Rehabilitation Center Netherlands doen we het anders. We nemen de persoon als geheel onder de loep. Misschien heeft u last van een dof gevoel in uw been, bent u duizelig of vermoeid. Natuurlijk zullen we naar deze symptomen kijken maar als we ons te veel op symptomen richten, zien we misschien het grotere geheel over het hoofd.

En dit GROTE GEHEEL is: alles staat in verbinding met elkaar, uw hersenen, hormonen, bloed en uw immuun- en spijsverteringssysteem. En deze zijn allemaal belangrijk.

Uw hersenen hebben twee dingen nodig om gezond te zijn:

1. Brandstof: Wat u eet, inademt en absorbeert
  2. Activering: Uw hersenen moeten gestimuleerd en geoefend worden

Onze hormonen en het immuunsysteem hebben een enorme invloed op de brandstoftoevoer van de hersenen. Tegelijkertijd veroorzaken zwakke hersenen een disbalans in hormonen en een niet goed functionerend immuunsysteem. Hierdoor kan een vicieuze cirkel ontstaan waardoor onze gezondheid steeds verder verslechtert. Daarom onderzoeken we dit en kijken naar het hele plaatje!! Uw symptomen geven ons een idee van wat eraan schort maar we moeten verder kijken. We zullen neurologische testen uitvoeren om de gezondheid en het functioneren van uw hersenen en zenuwstelsel te onderzoeken. Het lichamelijk onderzoek dient om uw ogen, oren, hart, longen en wervelkolom te controleren. En we laten u biochemisch testen, om te bepalen hoe het ervoor staat met het immuunsysteem, de voeding, hormonen, vitaminen en mineralen. Waarom we dit doen? Omdat we zo het beste resultaat boeken. En eerlijk gezegd is dat de reden waarom onze patiënten snel resultaat zien, waar niemand anders heeft kunnen helpen.